Kontor skapas med återbruk.

Detta är ett uppdrag som jag fått som ger mig en utmaning jag älskar och som ligger mig varmt om hjärtat.

Ett nystartat företag har fått sin första lokal. Läget är fantastiskt så redan här har vi ett försprång......

Budgeten är stram men ändå vill vi få med alla de viktiga områdena som ett säkerhetsföretag behöver.

- För det mesta ska det vara ett kontor, stundvis med platser för många.

- Konferensdel där man kan lägga ut ritningar, samtala, diskutera och samtidigt kunna lära ut via aktive board.

- Lounge för lättare samtal och umgänge.

- Bekvämt ställe att kunna äta lunch vid.

Det första fyndet kommer från blocket och hämtas i närheten. Konferensbordet.

Efter två veckors letande hittar vi de perfekta stolarna. Rätt antal och rätt stil. PERFEKT!

Kunden gav mig en ungefärlig stil och en känsla som jag satte ner på papper. Vi håller oss till planen trots att det kommer ta tid men det gör ju att starta ett företag också.

Bokhyllan stod tidigare i köket och följde med lokalen men kommer användas mer som en indelning av kontorsdelen.

Skrivborden samt några byråer tog oss ungefär en månad att hitta. Men med tålamod finns det mycket att tillgå.


Nu har fåtöljer till lounge delen kommit till. Vi valde att sprida fåtöljerna pga. antal och för att skapa så många olika sittgrupper som möjligt men ha det enhetligt.

Vi kan även skymta barstolarna, även dem från blocket.

Nätkonsultation


Familjens gästrum behövde nu uppdateras och få en bredare funktion i hemmet.

Huvudsakliga funktionen skulle nu bli ett kontor och i andrahand ett rum för gäster att sova i.

Önskemål från kund var att det skulle finnas plats för två hemarbetande personer, bra förvaring, bäddsoffa och allt i samma stil som övriga hemmet.


Moodboard


Kunden har utgått från moodboarden och med kommunikationen oss i mellan finns nu här en begagnad bäddsoffa, gardiner från källans gömmor och en väl investerad, klassisk hylla i valnöt från tiden.